19-21.01.2018 | Warsztaty SWING CRAZE “Lindy Hop w odsłonie muzyczno-teatralnej” z Kariną Shorets i Bartoszem Przybylskim z Krakowa

Tego jeszcze nie było! Pierwszy raz w Poznaniu gościć będziemy Karinę Shorets, instruktorkę Lindy Hop i aktorkę w jednej osobie. Od 8 lat Karina zajmuje się teatrem: jest współzałożycielką niezależnego Teatru74, w którym przez 4 lata była jedną z głównych aktorek. Od początku 2017 roku realizuje i rozwija swój autorski projekt Swing Theater.

Partnerować Jej będzie znany i ceniony Bartosz Przybylski – tancerz, instruktor, DJ, organizator, wolontariusz, podróżnik, promotor wydarzeń oraz festiwali tanecznych w Krakowie i za granicą.

Będziemy kreatywnie pracować nad tańcem i muzyką, w oparciu o ćwiczenia i techniki aktorskie oraz teatralne, i przede wszystkim, dużo improwizować!

———–

PROWADZĄCY: Karina Shorets i Bartosz Przybylski z Krakowa

TERMIN I MIEJSCE: 19-21.01.2018 w Akademickim Centrum Kultury TROPS, (Poznań, ul. Św. Rocha 9)

INWESTYCJA:
BLOK 1 (pt., 2 godz., min. B/I) Wprowadzenie do muzyki i teatralności w Lindy Hop: 50PLN/os.
BLOK 2 (sob., 3 godz., min. B/I) Teatralność – praca nad ruchem: 70PLN/os.
BLOK 3 (sob, 2 godz., min. I/A) Muzykalność – praca nad utworem: 50PLN/os.
BLOK 4 (niedz., 2 godz., min. B/I) Muzykalność – komunikacja w parze: 50PLN/os.
BLOK 5 (niedz., 3 godz., min. I/A) – Teatralność – Tancerz – Aktor: 70PLN/os.

ZNIŻKI:
– 5% za każdy dodatkowy blok
– 5% za rejestrację w parze

Dla przykładu:
– Cena za BLOK 1 przy zapisie w parze, to: 95% z 50PLN = 47PLN
– Cena za BLOK 1, 2 i 3 przy zapisie w parze, to: 85% z (50PLN + 70PLN + 50PLN) = 85% z 170PLN = 145PLN
– Cena za FULL PASS, tzn. BLOKI 1, 2, 3, 4 i 5 przy zapisie w parze, to: 75% z (50PLN + 70PLN + 50PLN + 50PLN + 70PLN) = 75% z 290PLN = 218PLN

MASZ PYTANIA?
Pisz: zapisy@swingcraze.pl lub dzwoń: +48 510 055 723

MINIMALNE UMIEJĘTNOŚCI TANECZNE:

min. B/I - (Beginners/Intermediate)
Wymagania: Triple Step, Groove, Step, Sendout, 6 count passy, Lindy Circle,
Minimum pół roku tańczenia Lindy Hop, dla ludzi którzy już w miarę swobodnie tańczą i nie boją się wyjść na parkiet, plus osoby z wyższych poziomów.
min. I/A - (Intermediate/Advanced)
Wymagania: jak wyżej plus podstawowe elementy solo jazz, Shim Sham, podstawowa znajomość struktury muzycznej
Minimum rok doświadczenia tanecznego w Lindy Hop plus osoby bardziej doświadczone.

UWAGI OD KARINY I BARTKA DOT. MINIMALNYCH UMIEJĘTNOŚCI POTRZEBNYCH DO UDZIAŁU W POSZCZEGÓLNYCH BLOKACH:
Jeżeli ktoś chce spróbować na wyższym/niższym poziomie, dla nas nie ma problemu.
Zajęcia I/A będą zwyczajnie bardziej wymagające i doświadczeni tancerze więcej z tego wyniosą, ale nie będą niemożliwe dla tych co tańczą około roku 🙂
Podczas wszystkich zajęć nie będziemy korzystać ani ze swingoutów ani z charlestona*.
*chyba że ktoś z grupy, ale to na własną odpowiedzialność,
Jeżeli ktoś będzie chciał skorzystać z całości, to fajnie jeżeli będzie miał możliwość zapisania się na wszystkie bloki.

OPIS BLOKÓW TANECZNYCH:

BLOK 1 (pt., 2 godz., min. B/I): Wprowadzenie do muzyki i teatralności w Lindy Hopie
O czym mówi utwór? Jaki ma charakter? jaką budowę? historię?
O tym jak możemy zdefiniować nastrój utworu, wniknąć głębiej w muzykę i wybrać odpowiedni dla nas styl/rolę/sposób tańczenia, nie tracąc przy tym głowy.
Zapoznamy was z podstawowymi technikami wizualizacji utworu i zaprezentujemy parę pomysłów mających na celu lepsze połączenie z muzyką.
BLOK 2 (sob., 3 godz., min. B/I): Teatralność - praca nad ruchem (interpretacja poprzez emocje i ekspresje)
Sposób poruszania się w tańcu zależy od naszej osobowości, a każda osobowość wnosi do tańca nową energię i ekspresję. Czy zastanawiałeś/aś się w jaki sposób twoje ciało interpretuje muzykę? Może dodając konkretną emocję? Może stwarzając historię ze swoim partnerem? Na zajęciach będziemy bawić się ruchem i szukać nowych sposobów na interpretację muzyki, zaadoptujemy nowe emocje w naszym ciele i znajdziemy rdzeń ekspresji w nim, otworzymy drzwi do wyobraźni ruchu.
BLOK 3 (sob, 2 godz., min. I/A): Muzykalność - praca nad utworem (interpretacja rytmiczna, mikro-muzykalna i instrumentalna, warstwy muzyki)
Każda rozwijana umiejętność wymaga skupienia, pracy i poświęcenia czasu. Na warsztat weźmiemy wybrany kawałek swingowy i przekażemy wam nasze metody pracy z nim. Rozwiniemy wasze zdolności rozumienia muzyki, improwizacji oraz kreatywności. Pracować będziemy na trzech warstwach: rytmicznej, melodycznej i instrumentalnej. Jak to mówią:”Poznaj jeden utwór od serca a będziesz znał je wszystkie.”
BLOK 4 (niedz., 2 godz., min. B/I): Muzykalność - komunikacja w parze (interpretacja liryczna, Call & Response)
Skupimy się na technice Call & Response, zawołania i odpowiedzi. Dowiecie się jak budować i wykorzystywać przestrzeń do improwizacji i jak lepiej komunikować się z partnerem podczas tańca, abyśmy oboje mieli dużo zabawy i radości. Zajmiemy się również częścią liryczną utworów, czyli tekstem. Będziemy przekładać treść utworu na nasz taniec w parze.
P.S. Rozwiniemy również nasze zdolności wokalne.
BLOK 5 (niedz., 3 godz., min. I/A): - Teatralność - Tancerz - Aktor (Interpretacja strukturalna, tworzenie choreografii scenicznej)
Parkiet zamieni się w scenę, stepy – w tekst, muzyka –w kostium, a nasze uczucia podczas tańca odzwierciedlać będzie portret psychologiczny postaci. Skupimy się nad wizerunkiem naszego tańca, zbudujemy historię i aranżację wizualną naszego ruchu. Może i nie wystąpimy na Broadway’u, ale Teatr Polski sam zapuka do naszych drzwi.

HARMONOGRAM WARSZTATÓW:
PIĄTEK 19.01
18:15 – Rejestracja
18:30 – 20:30 BLOK 1 (2 godz., min. B/I): Wprowadzenie do muzyki i teatralności w Lindy Hop

SOBOTA 20.01
10:45 – 11:00 Rejestracja
11:00 – 14:00 BLOK 2 (3 godz., min. B/I): Teatralność – praca nad ruchem (Interpretacja poprzez emocje i ekspresje)
14:00 – 14:15 Rejestracja
14:15 – 16:15 BLOK 3 (2 godz., min. I/A): Muzykalność – praca nad utworem (Interpretacja rytmiczna, mikro-muzykalna i instrumentalna, warstwy muzyki)

SWING CRAZE Party z muzyką na żywo w wykonaniu zespołu Happy Jazz Band
20:00 – 21:00 Nauka podstaw Lindy Hop
21:00 – 2:00 Potańcówka z muzyką na żywo oraz DJ-em
WSTĘP: 25 PLN/os.,
A DLA UCZESTNIKÓW WARSZTATÓW 10PLN/os.

NIEDZIELA 21.01
10:45 – 11:00 Rejestracja
11:00 – 13:00 BLOK 4 (2 godz., min. B/I): Muzykalność – komunikacja w parze (Interpretacja liryczna, Call & Response)
13:00 – 13:15 Rejestracja
13:15 – 16:15 BLOK 5 (3 godz., min. I/A): Teatralność – Tancerz – aktor (Interpretacja strukturalna, tworzenie choreografii scenicznej)

OPIS PROWADZĄCYCH:

Karina Shorets
Miłość do jazzu, moda vintage i duch swobody to to, co natchnęło Karinę do rozpoczęcia swojej przygody z tańcem Lindy Hop. Od końca 2013 roku Karina intensywnie angażowała się w świat Swingu, najpierw jako kursantka i tancerka, obecnie jako pełna pasji instruktorka i organizatorka najbardziej klimatycznych festiwali w Krakowie. Po roku tańczenia Karina zrozumiała, że Lindy Hop wtopił się w jej życie raz i na zawsze. Od 8 lat Karina zajmuje się teatrem: jest współzałożycielką Stowarzyszenia Teatr74, w którym przez 4 lata była jedną z głównych aktorek. Jako aktorka uważa, że improwizacja, własny styl i nieustanne tworzenie nowych historii w tańcu są najważniejsze. Dąży do pełnej swobody, lubi łamać wszelkie zasady i szuka inspiracji w muzyce bebop, post bop, rockabilly, ska.
Jako instruktorka na zajęciach podkreśla aktywną rolę followerki i uważa, że każdy jej uczeń jest wyjątkowym człowiekiem i ambitnym tancerzem. Na zajęciach próbuję strwożyć swobodną i przyjazną atmosferę. Lubi się wygłupiać, żeby wywołać uśmiech na twarzy swoich kursantów. “Lindy Hop to tanieć uśmiechu. Co trzeba zrobić, żeby być dobrym tancerzem? Wyluzować się, poczuć się wolnym jak ptak, uśmiechnąć się i popłynąć w tańcu jak ryba.”. Te słowa lubi powtarzać sobie i swoim uczniom, kiedy tracą wiarę w siebie, poddają się lub zniechęcają.
Od początku 2017 roku realizuje i wciąż rozwija swój autorski projekt Swing Theater.
Bartosz Przybylski
Tancerz, instruktor, DJ, organizator, wolontariusz, podróżnik, promotor wydarzeń oraz festiwali tanecznych w Krakowie i za granicą. Pasję do tańców i muzyki swingowej odkrył w 2012 roku. Rok później poprowadził swoje pierwsze zajęcia. Od samego początku jest związany z organizacją takich eventów jak Dragon Swing, Lindy on Track, Lindy Hop Non Stop czy Kraków Lindy Invasion. Ma na swoim koncie udział w prawie 200 wydarzeniach, ponad 1000 godzin przebytych warsztatów, ucząc się od niemal 100 różnych par instruktorskich z całego świata. Nieustannie podróżuje, spędzając na swing ok 45 weekendów rocznie, współpracując z wieloma zagranicznymi scenami oraz festiwalami. Naucza Lindy Hop w Krakowie i szkoli się w pokrewnych technikach tanecznych jak: Authentic Jazz, Balboa, Blues, Charleston, Collegiate Shag oraz Street Dance.
Lubi eksperymentować oraz wprowadzać niecodzienne elementy do swoich zajęć (np. ćwiczenia teatralne). Za najważniejsze uważa by taniec był spontaniczny, organiczny a tancerz wyrażał przez niego swoją osobowość. Bardziej niż na mechanikę, stawia nacisk na twórczą indywidualność, kreatywność i ekspresję, dialog z muzyką i partnerem. Interesują go korzenie Lindy Hopu, duch Swinga i taniec jako forma komunikacji. Przede wszystkim znany jest z muzykalności, kreatywności i niesamowitych pokładów energii tanecznej. Swoje inspiracje czerpie z Harlemu, łącząc go z wybranymi współczesnymi wizjami Lindy Hopu.